PC felmérés

  1. Nincs elegendő karakterszám megadva az önkormányzat adószámának valamint telefonszámának megadásához.
    Az eForm alkalmazás Mozilla vagy Firefox böngészőre optimalizált. Explorer böngésző használatával előfordulhatnak ilyen jellegű problémák. Ezekben a böngészőkben a bevitel nem okoz gondot. Explorer esetén a 8 számjegyet egyben bemásolva, nem egyesével beírva vihető be az adat.

  2. A kérdőív véglegesítése után PDF formátum nem nyomtatható és a formátum nem is jelenik meg megtekintésre.
    A saját körzetre kitöltött űrlap mentése és véglegesítése valószínűleg nem sikerült. A véglegesített kérdőívek az űrlapok menü pont alatt az adatbázis ikonra (henger alakú) kattintva érhető el. Az adatbázis ikonra kattintva is nyomtatható az űrlap.

  3. Az eForm piktogram nem található a gyorsmenüben az űrlap kitöltéséhez
    A gyorsikon megjelenéséhez szükséges a sikeres, megfelelő szerepkörrel történt regisztráció, illetve Mozilla Firefox vagy Google Chrome böngésző használata.

  4. Űrlap mentése és véglegesítése sikertelen
    Valamelyik mezőben olyan érték van írva, ami miatt nem lehetséges a mentés

  5. Iskolavédőnők esetén nincs elegendő mező az iskolák kitöltéséhez
    Mivel a létszám a lényeges, ezért össze kell vonni a diákok számát és egy mezőbe 2 iskola adatát kell beírni

  6. A település irányítószámát és nevét a rendszer nem fogadja el
    A városnév első 2-3 karakterének begépelésekor automatikusan megjelenik a település, és az összes ezekkel a településnév, ami ezzel a betűvel kezdődik. A listából kell kiválasztani a megfelelőt települést.

  7. Van még lehetőség pótlólag pályázni a mobil munkaállomásra?
    A Norvég projekt által meghatározott idő a laptop igénylésére sajnos lezárult. A beérkezett kérések értékelése nagyon szigorú pontozás alapján történt, amelynek eredményéről a nyertes területeket már tájékoztattuk, és a járási vezető védőnők segítségét kérve, a legmegfelelőbb módon történt meg az elosztás.
    Ezért a kolléganő kérését, vagy bármely új kérést nem tudjuk figyelembe venni.

  8. Elromlott a TÁMOP-6.1.4/12/1 Koragyermekkori (0-7év) program keretében átadott laptop
    TÁMOP-6.1.4/12/1 Koragyermekkori (0-7év) program keretében átadott laptop garanciális hiba bejelentésének menete.
     A garanciát vállaló cég tájékoztatója:
    Az Xcopy és az Acer nem vállal felelősséget az adatvesztésekből származó károkért. Az adatok biztonsági mentéséért minden esetben a felhasználó felelős. A szervíz csak a hardverhibákat javítja, a szoftverek telepítéséből adódó hibákra az Acer garancia nem terjed ki.
    Hardverhibás készülék esetén,
    hívja fel az ügyfélszolgálatot a +36 1 2627865 telefonszámon vagy jelezze a szerviz.hu@acer.com e-mailen a hibát. A következő adatok kellenek a javítási munka elindításához:
    - a készülék sorozatszáma és a vásárlás dátuma
    - aprobléma leírása (erre azért van szükség, hogy ki tudják szűrni a nem hardveres hibákat),
    - a tulajdonos neve (aki a laptopot átadja ill. átveszi a futártól), címe, email-címe, telefonszáma (mobil).
    Az adatok ismeretében az Xcopy Kft. igazolja a garanciát a gyártó felé és elindítja az Acer Magyarország garanciális javítási folyamatát.
    A készülék kap egy ún. esetazonosítót, ezt az azonosítót továbbítják Önnek.
    Kérjük, jegyezze fel ezt a karaktersort, mert ha később bármilyen kérdése lenne készülékével vagy a javítással kapcsolatban, ez alapján lehet visszakerestetni az esetet a gyártónál.
    Ön elektronikus formában (pdf-ben) vagy kinyomtatva (postai úton) megkapja a szállítmányozó cég címkéjét, az ún. shipping labelt. Ez egy kétoldalas dokumentum, kérjük, két példányban nyomtassa ki.
    Az Acer garanciális termékek szállítását a UPS szállítmányozási cég végzi a szervizközpont és az ügyfél között. (A készülék szállítása garanciális szerviz esetén természetesen Önnek ingyenes.) A címke kinyomtatása után hívja fel a UPS ügyfélszolgálatát a 877-0000 telefonszámon és az „Acer garancia”jelszóval rendelje meg a futárt, aki felveszi Öntől a készüléket. A UPS ügyfélszolgálat kérheti Öntől a shipping labelen szereplő adatok valamelyikét.
    Kérjük gondosan csomagolja be a készüléket és helyezze be az eredeti, ha az már nincs meg, akkor azzal azonos biztonságot nyújtó csomagolásba.
    A megbeszélt helyen és időben a UPS futárja átveszi Öntől a csomagot, a címke mindkét példányát lepecsételi, és az egyiket felragasztja a dobozra. A másik az Ön biztonsági másolata, kérjük, őrizze meg.
    Amikor a készülék megérkezik szervizközpontba, illetve amikor a javítás befejeződött, Ön sms-értesítést kap. A javítás befejeztével a UPS visszaszállítja Önnek a készüléket arra a címre, ahonnan azt elhozta.
    A javítás állapotát a www.acer.hu oldalon ellenőrizheti.


VMO

  1. Hová kell leadni az Iskolavédőnői éves jelentést?
    Az iskolavédőnői jelentést a 76/2004. (VIII. 19.) ESzCsM rendelet szabályozza. Az 1-es számú melléklet szerint: 1002/09. Az alábbi linken http://193.225.50.35/webgy/regbe/belepes.php lehet további információkat megtudni az iskolavédőnői éves jelentésről.  Jelentés minden iskolaévet követő szeptember 15-ig kell megküldeni.

  2. Valamennyi védőnő (kórházi védőnő, iskolavédőnő, vezető védőnő) számára is van-e lehetőség az Őrzők, Gyalu tankönyvigénylésre?
    Elsősorban a dolgozó területi védőnők részére tartjuk fontosnak a tankönyvek biztosítását, de az országos elosztást követően, amennyiben lesz maradék könyv biztosítunk tankönyvet a megjelölt védőnők számára is. Kérem, hogy az igény listába vegyék fel valamennyi igénylő védőnő nevét, kerüljön megjelölésre a védőnő által ellátott szakterület, amelynek megfelelően prioritási sorrendet felállítva elosztjuk a maradék mennyiséget.

  3. OSZIR illetve eForm rendszerbe való belépést követően hibát jelez a szerverrel történő kommunikációban.
    2016-os évre kell kattintva készíti el a 2015-ös riportot.

  4. Védőnő keresőben nem megfelelő név szerepel
    Ebben az esetben az Egészségügyi Nyilvántartási és Képzési Központtal kell felvenni a kapcsolatot, ugyanis az ő adatbázisukban szerepel rosszul a név. Amint náluk megtörtént a változás a mi rendszerünk is átveszi 1-2 héten belül a módosítást. Az elérhetőséget az alábbi linken találja: http://kereso.eekh.hu/index.php

 


HPV

  1. Betegség miatt elmaradt 14 éves korban ajánlott, államilag támogatott HPV oltás pótolható-e?
    Járványügyi főosztályon kell érdeklődni, elérhetőségük:
    e-mail: jarvany@oth.antsz.hu  
    telefonszám:  061/215-5331/1279-es mellék     061/476-1279

  2. HPV oltásokat nem engedi a rendszer lejelenteni
    A védőoltásokat EFRIR e-mail cím-re kell megküldeni Mezei Eszter és Dr. Molnár Zsuzsanna részére.



Jó gyakorlatok

  1. A ’Jó gyakorlatokkal’ kapcsolatos pályázatokat milyen e-mail címre kell küldeni?
    kissne.ildiko@oth.antsz.hu
    arvane.csilla@oth.antsz.hu

 

 


Születésértesítő Rendszer (SZR)

  1. SzR-ben a területi védőnő nem kap születési értesítést az általa helyettesített körzetekben
    Küldje meg az ÁNTSZ felhasználónevét, az ENKK azonosítót, valamint körzetkarbantartáshoz szükséges körzetazonosítókat.

  2. Nem lehet elmenteni az űrlapot és kiküldeni az értesítőt
    A mezők kitöltéséhez maximum 255 karakter hosszú szöveg engedélyezett. E fölött a rendszer nem engedélyezi a mentést és a kiküldést sem. Ebben az esetben az űrlapot lépésenként kell felvinni (először csak az anya nevét és TAJ számát kell megadni, majd érdemes menteni), ezt követően kell a szövegrészt felvinni és ismételten menteni. Így kiszűrhető a hiba.

  3. Mentett adatok feloldása módosítás céljából
    Ha az űrlapok teljes egésze rontott, abban az esetben az adatok kérés esetén törlésre kerülnek, majd ezt követően újra felvihetők a rendszerbe.
    Abban az esetben, ha a felvitt adatokban történt kisebb elírás, e-mailben jelzett írásos kérés után a módosítást a VMO munkatársai hatják végre.

  4. BCG oltóanyagszám nem jelenik meg az űrlapon
    Ennek az adatnak a megadása orvosi kompetencia.

  5. Kórházi védőnő az értesítő kiküldésekor nem találja a védőnőt, illetve az anya által megadott utcát
    Ennek oka, hogy az adott utcát a területi védőnő helytelenül vitte fel a rendszerbe.
    pl.: helyesen: Ady Endre utca 1-59
          helytelenül: Ady Endre utca valamennyi házszám (pl. 1-től 59-ig egyesével kiírt számok)

  6. Háziorvosok értesítése születésről
    Ezt a funckiót a rendszer jelen pillanatban nem támogatja. Esetleges későbbi fejlesztések alkalmával ez a funkció is elérhetővé válik.

  7. Szakellátás regisztráció
    Tévesztett szerepkör esetén a szakrendszerben lehetőség van kórházi és területi védőnő szerepkör igényélésére.
    A pilotban csak a Békés megyei Pándy Kálmán Kórház Gyermekosztálya és a Fejér megyei Szent György Egyetemi Oktató Kórház Perinatális Intenzív Centrumának dolgozói vesznek részt.

  8. A megadott TAJ számmal rendelkező személy már létezik az adatbázisban
    A megadott TAJ számmal korábban már volt szülés rögzítve, ezért írja ki a rendszer által generált újszülött TAJ számnál a hibaüzenetet. Az újabb újszülöttnél a 7-es, ezt követően 6-os stb előjelű TAJ számot kell alkalmazni, a fejlesztés illetve hiba kiküszöböléséig.

  9. Nem lehet pdf-et letölteni.   
    A felugró ablak le lett tiltva, ezért nem tölti be a pdf fájlt.

  10. Iker születés esetén a „B” magzat adatait nem lehet felvinni, valamint születési helyet nem jelöl meg a rendszer.
    Az Anya fülön kell módosítást végrehajtani. Törölje a felvitt adatokat, valamint a születési helyet, majd írja be ismételten. A rendszer automatikusan át fogja másolni az adatokat az újszülött fülekre. Ezt követően ki lehet küldeni a második értesítőt is.

  11. Nem megfelelő e-mail címre érkeznek az újszülött értesítők
    E-mail címet mindenki a saját profiljában tud módosítani, a www.antsz.hu címen. Az alábbi linken megtalálható a felhasználói kézikönyv, mely segítségével a módosítás könnyedén elvégezhető:
    https://www.antsz.hu/data/cms73278/Felhasznaloi_kezikonyv_szakellatas_pilot_2016_03_01_fin.pdf
    Abban az esetben, ha helyesen van megadva az e-mail cím, lehetséges, hogy két cím van megadva, ezáltal két különböző profil van használva. Az egyik profilt töröltetni kell, és a másik profilt új jogosultság kérésével kell kiegészíteni, azzal a jogosultsággal, amivel addig csak a törölt profil bírt. Amennyiben ezt e-mailben jelezi, továbbítjuk kérését az Informatikai Főosztály felé.  


Körzetkarbantartó - VSZFR

  1. A védőnők a körzetkarbantartóban az adataik között a tanácsadás idejét ott, ahol a tanácsadás idő kevesebb, vagy több mint 120 perc nem engedi megnevezni a tanácsadás fajtáját. (csecsemő, vagy várandós). A védőnői méhnyakszűrésre még nincs lenyíló lehetőség, igy nem tudja a védőnő nevesíteni ezt a tevékenységét.
    A körzetkarbantartóban a tanácsadás idejét 120 percben kell megadni és akkor lehet kiválasztani a tanácsadás fajtáját. A védőnői méhnyakszűréssel kapcsolatban az ismételt fejlesztések során lesz lehetőség majd ennek az opciónak a kiválasztására.

  2. A Védőnői Szakfelügyeleti Rendszerben szereplő név nem egyezik meg az Authentikációs Modulban illetve ENKK-ban lévővel.
    A problémát az OTH Informatikai Főosztályának kell továbbítani, ill. a felhasználónév használatával kell bejelentetni.

  3. Nem találhatóak az utca nevek a keresőben
    Valószínűleg nem megfelelő formában lettek beírva a rendszerbe a keresett védőnő adatai. Az utcaneveket helyesen, számmal megjelölve kell felvinni.
    pl.: helyesen: Ady Endre utca 1-59
          helytelenül: Ady Endre utca valamennyi házszám (pl. 1-től 59-ig egyesével kiírva)



Egységes Védőnői Információs Rendszer (EVIR)

  1. Hogyan tudom a SZR-ből az egyént átemelni?
    Az SZR-ből az anya TAJ száma alapján lehet az új egyént átemelni úgy, hogy felviszünk a Gyermekgondozásban egy új egyént, kiválasztjuk a TAJ típusnál a "6 hónapnál fiatalabb gyermek TAJ száma-2" mezőt, majd a TAJ számhoz az anya TAJ számát írjuk be, 8-as kezdettel. Ezek után a rendszer keresést folytat, majd, ha talált azonosságot, felajánlja a navigációt.
  2. Hogyan lehet a gondozást megszüntetni?
    A gondozást költöztetéssel, vagy az egyén adatlapján az esetek fülön kell kiválasztani a gondozás vége okát és dátumát.
  3. Hol tudom a várandós gondozást megszüntetni?
    A várandós adatlapján az esetek fülön bele kell menni a várandós gondozásba, kiválasztani a gondozás vége okát és a dátumot. Ezzel az időszakot lezártuk.
  4. Hogy lehet sorrendbe tenni az egyéneket?
    A gyermekgondozás és várandós gondozás oldalon a fő sorban megjelenő fogalmak mindegyikén lehet sorrendezést beállítani úgy, hogy a le vagy felfele mutató nyilakra kattintunk.
  5. Hogyan rögzítem az egyént, ha nincs TAJ száma?
    Az alapadatok fülön kiválasztható a TAJ típus. Itt van opció a TAJ szám nélküli egyének felvitelére.
  6. Mikor kell menteni az adatokat?
    A felvitt adatokat bármikor elmentheti, de a munkatevékenység befejezésekor mindenképpen meg kell ezt tennie, hogy az adatok ne vesszenek el.
  7. Honnan tudok hozzáférni a rendszerhez?
    Az EVIR rendszerhez bármely számítógépről hozzáférhet, amely internet kapcsolattal rendelkezik.
  8. Miért nem eredményes a keresés?
    Akkor eredménytelen a keresés, ha a keresett kifejezés nem ugyan azokat a karaktereket tartalmazza, mint a keresendő kifejezés. Pl. rosszul rögzített név, cím
  9. Hogy tudom beállítani az ellátási címet?
    Az alapadatok lap alján az egyén címei fülön több címet is fel lehet vinni. A felvitt címek közül az alapadatok mezőben lehet kiválasztani az ellátási címet.
  10. Hogyan lehet a családtagokat családba rendezni?
    Az adminisztráció-családok fül választása után lehetséges megnevezni egy új családot. Ha ezt elmentettük, rá kell kattintani a kész családra, hogy a kiválasztott sor szürke legyen. Ekkor legördítve a mezőt ki tudjuk választani és hozzárendelni az adott családhoz a tagokat.
  11. Hogy tudok komplett gondozási tervet készíteni?
    Az egyén lapján az esetek fül oldalon találja a gondozási terveket. Ahhoz, hogy létre tudja hozni, be kell lépnie az adott gondozási időszakba. Ekkor válik aktívvá a gondozási terv létrehozása. A tervezett látogatási és tanácsadási időpontok rögzítése után a nyomtatás ikonra kattintva a korcsoporthoz tartozó komplett gondozási tervet nyomtatja a rendszer. A felek aláírása után visszatölthető a rendszerbe.
  12. Hogyan tudok gondozási tervet feltölteni?
     Az egyén adatlapján az esetek fül alatt választható ki a gondozási terv opció. Gondozási tervet csak akkor tudunk létre hozni, ha az aktuális gondozásba belépünk. Ekkor aktívvá válik a gondozási terv létrehozásához szükséges munkalap. A lap létrehozása után megadjuk a kitöltés dátumát, majd a tervezett látogatások és tanácsadások időpontját. A mentés után a nyomtatás ikonra kattintva megjelenik a kész gondozási terv az egyén adataival. Nyomtatás és aláírás után visszatölthető a rendszerbe.
  13. Miért nem engedi a rendszer a látogatást elmenteni?
    A látogatás és tanácsadás elmentése csak akkor lehetséges, ha minden kötelező, azaz piros csillaggal jelölt mezőt kitöltöttünk, illetve minden eseményhez választottunk legalább egy témát, ha azt a rendszer felajánlja.
  14. Hogyan tudok veszélyeztetett funkciót beállítani?
    A veszélyeztetettséget az egyén adatlapján az esetek lap alján a fokozott gondozás fülön tudjuk kiválasztani és beállítani a dátumot.
  15. Hogy tudom a gyermek táplálását jelezni?
    A gyermek adatlapján a táplálás fül alatt tudja idősorosan rögzíteni.
  16. Hogyan tudok a munkanaplóba tevékenységeket rögzíteni?
    A rendszer a dátum alapján rögzíti a tevékenységeket e munkanaplóba, de rengeteg tevékenységből választhatunk, ha az Adminisztráció-Munkanapló-Műveletek ikonra kattintunk. Itt ki tudjuk választani a megfelelő tevékenységet.
  17. Hogyan tudok sablont rögzíteni?
    Az egyén lapján az adminisztráció modulban kiválasztja a látogatás/tanácsadás sablon szerkesztése opciót. A felvitt szöveg mentés után tárolásra kerül.
  18. A szülői kérdőívet mindenképpen ki kell tölteni?
    Igen. Az EVIR rendszerben a szülői kérdőív és a szűrővizsgálati lap együttesen képezik a védőnői szűrővizsgálatot.
  19. Miért nem adja ki a rendszer a szűrővizsgálati lapot?
    A szűrővizsgálati lapok kitöltésére meghatározott idő áll rendelkezésre a betöltött életkort megelőzően és az után is.
  20. Hogyan tudom elkészíteni a havi jelentést?
    A jelentések modulban a Statisztikák fülön a területi védőnői tevékenységre kattintva megjelenik az a lap, ahol a lekérdezés típusát és a lekérdezés időszakát be tudja állítani.
  21. Miért nem tudok látogatást/tanácsadást rögzíteni?
    Előbb meg kell adni a látogatási dátumot.
  22. Mi a különbség a mentés és a jóváhagyás gomb között?
    A jóváhagyás a megadott adatok köztes mentésére szolgál, a mentés a véglegesítésre.
  23. Miért nem jelenik meg a gyá-as fül?
    Csak abban az esetben jelenik meg, ha van az egyénnek gyá-as gondozási esete.
  24. Átléphetek egy egyénen belül egy másik fülre anélkül, hogy mentettem?
    Igen.
  25. Mit csinálhatok, ha nem találok meg egy gyermekorvost?
    Mivel központi törzsből dolgozik a rendszer, így ez csak központilag javítható.
  26. Miért nem tudom az SZR-ből átemelt adatokat módosítani?
    Mert nincs hozzá jogosultsága a területi védőnőnek.
  27. Nem találom az óvodát:
    Központ listából történik a választás.
  28. Mikor kell jogosultságot megadni?
    Ha az óvodát kitöltöttük a gyermek adatlapján, automatikusan kap jogosultságot az óvodát ellátó védőnő, egyéb esetben kézzel kell beállítani pl: helyettesítésnél…
  29. Miért jelenik meg idegen gyerek a gondozottak között?
    A gondozás jogosultságánál megjelenik az ok.
  30. Mit csinálok, ha elköltözött a gyerek/anya, de rendszeren belül nem költöztethető?
    Lezárjuk az esetet, ok: ”információ hányában befejezett”.
  31. Miért nem tudom a scannelt dokumentumot feltölteni?
    Lehet, hogy a fájl túl nagy.