PC felmérés
- Nincs elegendő karakterszám megadva az önkormányzat adószámának valamint telefonszámának megadásához.
Az eForm alkalmazás Mozilla vagy Firefox böngészőre optimalizált. Explorer böngésző használatával előfordulhatnak ilyen jellegű problémák. Ezekben a böngészőkben a bevitel nem okoz gondot. Explorer esetén a 8 számjegyet egyben bemásolva, nem egyesével beírva vihető be az adat. - A kérdőív véglegesítése után PDF formátum nem nyomtatható és a formátum nem is jelenik meg megtekintésre.
A saját körzetre kitöltött űrlap mentése és véglegesítése valószínűleg nem sikerült. A véglegesített kérdőívek az űrlapok menü pont alatt az adatbázis ikonra (henger alakú) kattintva érhető el. Az adatbázis ikonra kattintva is nyomtatható az űrlap. - Az eForm piktogram nem található a gyorsmenüben az űrlap kitöltéséhez
A gyorsikon megjelenéséhez szükséges a sikeres, megfelelő szerepkörrel történt regisztráció, illetve Mozilla Firefox vagy Google Chrome böngésző használata. - Űrlap mentése és véglegesítése sikertelen
Valamelyik mezőben olyan érték van írva, ami miatt nem lehetséges a mentés - Iskolavédőnők esetén nincs elegendő mező az iskolák kitöltéséhez
Mivel a létszám a lényeges, ezért össze kell vonni a diákok számát és egy mezőbe 2 iskola adatát kell beírni - A település irányítószámát és nevét a rendszer nem fogadja el
A városnév első 2-3 karakterének begépelésekor automatikusan megjelenik a település, és az összes ezekkel a településnév, ami ezzel a betűvel kezdődik. A listából kell kiválasztani a megfelelőt települést. - Van még lehetőség pótlólag pályázni a mobil munkaállomásra?
A Norvég projekt által meghatározott idő a laptop igénylésére sajnos lezárult. A beérkezett kérések értékelése nagyon szigorú pontozás alapján történt, amelynek eredményéről a nyertes területeket már tájékoztattuk, és a járási vezető védőnők segítségét kérve, a legmegfelelőbb módon történt meg az elosztás.
Ezért a kolléganő kérését, vagy bármely új kérést nem tudjuk figyelembe venni. - Elromlott a TÁMOP-6.1.4/12/1 Koragyermekkori (0-7év) program keretében átadott laptop
TÁMOP-6.1.4/12/1 Koragyermekkori (0-7év) program keretében átadott laptop garanciális hiba bejelentésének menete.
A garanciát vállaló cég tájékoztatója:
Az Xcopy és az Acer nem vállal felelősséget az adatvesztésekből származó károkért. Az adatok biztonsági mentéséért minden esetben a felhasználó felelős. A szervíz csak a hardverhibákat javítja, a szoftverek telepítéséből adódó hibákra az Acer garancia nem terjed ki.
Hardverhibás készülék esetén,
hívja fel az ügyfélszolgálatot a +36 1 2627865 telefonszámon vagy jelezze a szerviz.hu@acer.com e-mailen a hibát. A következő adatok kellenek a javítási munka elindításához:
- a készülék sorozatszáma és a vásárlás dátuma
- aprobléma leírása (erre azért van szükség, hogy ki tudják szűrni a nem hardveres hibákat),
- a tulajdonos neve (aki a laptopot átadja ill. átveszi a futártól), címe, email-címe, telefonszáma (mobil).
Az adatok ismeretében az Xcopy Kft. igazolja a garanciát a gyártó felé és elindítja az Acer Magyarország garanciális javítási folyamatát.
A készülék kap egy ún. esetazonosítót, ezt az azonosítót továbbítják Önnek.
Kérjük, jegyezze fel ezt a karaktersort, mert ha később bármilyen kérdése lenne készülékével vagy a javítással kapcsolatban, ez alapján lehet visszakerestetni az esetet a gyártónál.
Ön elektronikus formában (pdf-ben) vagy kinyomtatva (postai úton) megkapja a szállítmányozó cég címkéjét, az ún. shipping labelt. Ez egy kétoldalas dokumentum, kérjük, két példányban nyomtassa ki.
Az Acer garanciális termékek szállítását a UPS szállítmányozási cég végzi a szervizközpont és az ügyfél között. (A készülék szállítása garanciális szerviz esetén természetesen Önnek ingyenes.) A címke kinyomtatása után hívja fel a UPS ügyfélszolgálatát a 877-0000 telefonszámon és az „Acer garancia”jelszóval rendelje meg a futárt, aki felveszi Öntől a készüléket. A UPS ügyfélszolgálat kérheti Öntől a shipping labelen szereplő adatok valamelyikét.
Kérjük gondosan csomagolja be a készüléket és helyezze be az eredeti, ha az már nincs meg, akkor azzal azonos biztonságot nyújtó csomagolásba.
A megbeszélt helyen és időben a UPS futárja átveszi Öntől a csomagot, a címke mindkét példányát lepecsételi, és az egyiket felragasztja a dobozra. A másik az Ön biztonsági másolata, kérjük, őrizze meg.
Amikor a készülék megérkezik szervizközpontba, illetve amikor a javítás befejeződött, Ön sms-értesítést kap. A javítás befejeztével a UPS visszaszállítja Önnek a készüléket arra a címre, ahonnan azt elhozta.
A javítás állapotát a www.acer.hu oldalon ellenőrizheti.
VMO
- Hová kell leadni az Iskolavédőnői éves jelentést?
Az iskolavédőnői jelentést a 76/2004. (VIII. 19.) ESzCsM rendelet szabályozza. Az 1-es számú melléklet szerint: 1002/09. Az alábbi linken http://193.225.50.35/webgy/regbe/belepes.php lehet további információkat megtudni az iskolavédőnői éves jelentésről. Jelentés minden iskolaévet követő szeptember 15-ig kell megküldeni. - Valamennyi védőnő (kórházi védőnő, iskolavédőnő, vezető védőnő) számára is van-e lehetőség az Őrzők, Gyalu tankönyvigénylésre?
Elsősorban a dolgozó területi védőnők részére tartjuk fontosnak a tankönyvek biztosítását, de az országos elosztást követően, amennyiben lesz maradék könyv biztosítunk tankönyvet a megjelölt védőnők számára is. Kérem, hogy az igény listába vegyék fel valamennyi igénylő védőnő nevét, kerüljön megjelölésre a védőnő által ellátott szakterület, amelynek megfelelően prioritási sorrendet felállítva elosztjuk a maradék mennyiséget. - OSZIR illetve eForm rendszerbe való belépést követően hibát jelez a szerverrel történő kommunikációban.
2016-os évre kell kattintva készíti el a 2015-ös riportot. - Védőnő keresőben nem megfelelő név szerepel
Ebben az esetben az Egészségügyi Nyilvántartási és Képzési Központtal kell felvenni a kapcsolatot, ugyanis az ő adatbázisukban szerepel rosszul a név. Amint náluk megtörtént a változás a mi rendszerünk is átveszi 1-2 héten belül a módosítást. Az elérhetőséget az alábbi linken találja: http://kereso.eekh.hu/index.php
HPV
- Betegség miatt elmaradt 14 éves korban ajánlott, államilag támogatott HPV oltás pótolható-e?
Járványügyi főosztályon kell érdeklődni, elérhetőségük:
e-mail: jarvany@oth.antsz.hu
telefonszám: 061/215-5331/1279-es mellék 061/476-1279 - HPV oltásokat nem engedi a rendszer lejelenteni
A védőoltásokat EFRIR e-mail cím-re kell megküldeni Mezei Eszter és Dr. Molnár Zsuzsanna részére.
Jó gyakorlatok
- A ’Jó gyakorlatokkal’ kapcsolatos pályázatokat milyen e-mail címre kell küldeni?
kissne.ildiko@oth.antsz.hu
arvane.csilla@oth.antsz.hu
Születésértesítő Rendszer (SZR)
- SzR-ben a területi védőnő nem kap születési értesítést az általa helyettesített körzetekben
Küldje meg az ÁNTSZ felhasználónevét, az ENKK azonosítót, valamint körzetkarbantartáshoz szükséges körzetazonosítókat. - Nem lehet elmenteni az űrlapot és kiküldeni az értesítőt
A mezők kitöltéséhez maximum 255 karakter hosszú szöveg engedélyezett. E fölött a rendszer nem engedélyezi a mentést és a kiküldést sem. Ebben az esetben az űrlapot lépésenként kell felvinni (először csak az anya nevét és TAJ számát kell megadni, majd érdemes menteni), ezt követően kell a szövegrészt felvinni és ismételten menteni. Így kiszűrhető a hiba. - Mentett adatok feloldása módosítás céljából
Ha az űrlapok teljes egésze rontott, abban az esetben az adatok kérés esetén törlésre kerülnek, majd ezt követően újra felvihetők a rendszerbe.
Abban az esetben, ha a felvitt adatokban történt kisebb elírás, e-mailben jelzett írásos kérés után a módosítást a VMO munkatársai hatják végre. - BCG oltóanyagszám nem jelenik meg az űrlapon
Ennek az adatnak a megadása orvosi kompetencia. - Kórházi védőnő az értesítő kiküldésekor nem találja a védőnőt, illetve az anya által megadott utcát
Ennek oka, hogy az adott utcát a területi védőnő helytelenül vitte fel a rendszerbe.
pl.: helyesen: Ady Endre utca 1-59
helytelenül: Ady Endre utca valamennyi házszám (pl. 1-től 59-ig egyesével kiírt számok) - Háziorvosok értesítése születésről
Ezt a funckiót a rendszer jelen pillanatban nem támogatja. Esetleges későbbi fejlesztések alkalmával ez a funkció is elérhetővé válik. - Szakellátás regisztráció
Tévesztett szerepkör esetén a szakrendszerben lehetőség van kórházi és területi védőnő szerepkör igényélésére.
A pilotban csak a Békés megyei Pándy Kálmán Kórház Gyermekosztálya és a Fejér megyei Szent György Egyetemi Oktató Kórház Perinatális Intenzív Centrumának dolgozói vesznek részt. - A megadott TAJ számmal rendelkező személy már létezik az adatbázisban
A megadott TAJ számmal korábban már volt szülés rögzítve, ezért írja ki a rendszer által generált újszülött TAJ számnál a hibaüzenetet. Az újabb újszülöttnél a 7-es, ezt követően 6-os stb előjelű TAJ számot kell alkalmazni, a fejlesztés illetve hiba kiküszöböléséig. - Nem lehet pdf-et letölteni.
A felugró ablak le lett tiltva, ezért nem tölti be a pdf fájlt. - Iker születés esetén a „B” magzat adatait nem lehet felvinni, valamint születési helyet nem jelöl meg a rendszer.
Az Anya fülön kell módosítást végrehajtani. Törölje a felvitt adatokat, valamint a születési helyet, majd írja be ismételten. A rendszer automatikusan át fogja másolni az adatokat az újszülött fülekre. Ezt követően ki lehet küldeni a második értesítőt is. - Nem megfelelő e-mail címre érkeznek az újszülött értesítők
E-mail címet mindenki a saját profiljában tud módosítani, a www.antsz.hu címen. Az alábbi linken megtalálható a felhasználói kézikönyv, mely segítségével a módosítás könnyedén elvégezhető:
https://www.antsz.hu/data/cms73278/Felhasznaloi_kezikonyv_szakellatas_pilot_2016_03_01_fin.pdf
Abban az esetben, ha helyesen van megadva az e-mail cím, lehetséges, hogy két cím van megadva, ezáltal két különböző profil van használva. Az egyik profilt töröltetni kell, és a másik profilt új jogosultság kérésével kell kiegészíteni, azzal a jogosultsággal, amivel addig csak a törölt profil bírt. Amennyiben ezt e-mailben jelezi, továbbítjuk kérését az Informatikai Főosztály felé.
Körzetkarbantartó - VSZFR
- A védőnők a körzetkarbantartóban az adataik között a tanácsadás idejét ott, ahol a tanácsadás idő kevesebb, vagy több mint 120 perc nem engedi megnevezni a tanácsadás fajtáját. (csecsemő, vagy várandós). A védőnői méhnyakszűrésre még nincs lenyíló lehetőség, igy nem tudja a védőnő nevesíteni ezt a tevékenységét.
A körzetkarbantartóban a tanácsadás idejét 120 percben kell megadni és akkor lehet kiválasztani a tanácsadás fajtáját. A védőnői méhnyakszűréssel kapcsolatban az ismételt fejlesztések során lesz lehetőség majd ennek az opciónak a kiválasztására. - A Védőnői Szakfelügyeleti Rendszerben szereplő név nem egyezik meg az Authentikációs Modulban illetve ENKK-ban lévővel.
A problémát az OTH Informatikai Főosztályának kell továbbítani, ill. a felhasználónév használatával kell bejelentetni. - Nem találhatóak az utca nevek a keresőben
Valószínűleg nem megfelelő formában lettek beírva a rendszerbe a keresett védőnő adatai. Az utcaneveket helyesen, számmal megjelölve kell felvinni.
pl.: helyesen: Ady Endre utca 1-59
helytelenül: Ady Endre utca valamennyi házszám (pl. 1-től 59-ig egyesével kiírva)
Egységes Védőnői Információs Rendszer (EVIR)
- Hogyan tudom a SZR-ből az egyént átemelni?
Az SZR-ből az anya TAJ száma alapján lehet az új egyént átemelni úgy, hogy felviszünk a Gyermekgondozásban egy új egyént, kiválasztjuk a TAJ típusnál a "6 hónapnál fiatalabb gyermek TAJ száma-2" mezőt, majd a TAJ számhoz az anya TAJ számát írjuk be, 8-as kezdettel. Ezek után a rendszer keresést folytat, majd, ha talált azonosságot, felajánlja a navigációt. - Hogyan lehet a gondozást megszüntetni?
A gondozást költöztetéssel, vagy az egyén adatlapján az esetek fülön kell kiválasztani a gondozás vége okát és dátumát. - Hol tudom a várandós gondozást megszüntetni?
A várandós adatlapján az esetek fülön bele kell menni a várandós gondozásba, kiválasztani a gondozás vége okát és a dátumot. Ezzel az időszakot lezártuk. - Hogy lehet sorrendbe tenni az egyéneket?
A gyermekgondozás és várandós gondozás oldalon a fő sorban megjelenő fogalmak mindegyikén lehet sorrendezést beállítani úgy, hogy a le vagy felfele mutató nyilakra kattintunk. - Hogyan rögzítem az egyént, ha nincs TAJ száma?
Az alapadatok fülön kiválasztható a TAJ típus. Itt van opció a TAJ szám nélküli egyének felvitelére. - Mikor kell menteni az adatokat?
A felvitt adatokat bármikor elmentheti, de a munkatevékenység befejezésekor mindenképpen meg kell ezt tennie, hogy az adatok ne vesszenek el. - Honnan tudok hozzáférni a rendszerhez?
Az EVIR rendszerhez bármely számítógépről hozzáférhet, amely internet kapcsolattal rendelkezik. - Miért nem eredményes a keresés?
Akkor eredménytelen a keresés, ha a keresett kifejezés nem ugyan azokat a karaktereket tartalmazza, mint a keresendő kifejezés. Pl. rosszul rögzített név, cím - Hogy tudom beállítani az ellátási címet?
Az alapadatok lap alján az egyén címei fülön több címet is fel lehet vinni. A felvitt címek közül az alapadatok mezőben lehet kiválasztani az ellátási címet. - Hogyan lehet a családtagokat családba rendezni?
Az adminisztráció-családok fül választása után lehetséges megnevezni egy új családot. Ha ezt elmentettük, rá kell kattintani a kész családra, hogy a kiválasztott sor szürke legyen. Ekkor legördítve a mezőt ki tudjuk választani és hozzárendelni az adott családhoz a tagokat. - Hogy tudok komplett gondozási tervet készíteni?
Az egyén lapján az esetek fül oldalon találja a gondozási terveket. Ahhoz, hogy létre tudja hozni, be kell lépnie az adott gondozási időszakba. Ekkor válik aktívvá a gondozási terv létrehozása. A tervezett látogatási és tanácsadási időpontok rögzítése után a nyomtatás ikonra kattintva a korcsoporthoz tartozó komplett gondozási tervet nyomtatja a rendszer. A felek aláírása után visszatölthető a rendszerbe. - Hogyan tudok gondozási tervet feltölteni?
Az egyén adatlapján az esetek fül alatt választható ki a gondozási terv opció. Gondozási tervet csak akkor tudunk létre hozni, ha az aktuális gondozásba belépünk. Ekkor aktívvá válik a gondozási terv létrehozásához szükséges munkalap. A lap létrehozása után megadjuk a kitöltés dátumát, majd a tervezett látogatások és tanácsadások időpontját. A mentés után a nyomtatás ikonra kattintva megjelenik a kész gondozási terv az egyén adataival. Nyomtatás és aláírás után visszatölthető a rendszerbe. - Miért nem engedi a rendszer a látogatást elmenteni?
A látogatás és tanácsadás elmentése csak akkor lehetséges, ha minden kötelező, azaz piros csillaggal jelölt mezőt kitöltöttünk, illetve minden eseményhez választottunk legalább egy témát, ha azt a rendszer felajánlja. - Hogyan tudok veszélyeztetett funkciót beállítani?
A veszélyeztetettséget az egyén adatlapján az esetek lap alján a fokozott gondozás fülön tudjuk kiválasztani és beállítani a dátumot. - Hogy tudom a gyermek táplálását jelezni?
A gyermek adatlapján a táplálás fül alatt tudja idősorosan rögzíteni. - Hogyan tudok a munkanaplóba tevékenységeket rögzíteni?
A rendszer a dátum alapján rögzíti a tevékenységeket e munkanaplóba, de rengeteg tevékenységből választhatunk, ha az Adminisztráció-Munkanapló-Műveletek ikonra kattintunk. Itt ki tudjuk választani a megfelelő tevékenységet. - Hogyan tudok sablont rögzíteni?
Az egyén lapján az adminisztráció modulban kiválasztja a látogatás/tanácsadás sablon szerkesztése opciót. A felvitt szöveg mentés után tárolásra kerül. - A szülői kérdőívet mindenképpen ki kell tölteni?
Igen. Az EVIR rendszerben a szülői kérdőív és a szűrővizsgálati lap együttesen képezik a védőnői szűrővizsgálatot. - Miért nem adja ki a rendszer a szűrővizsgálati lapot?
A szűrővizsgálati lapok kitöltésére meghatározott idő áll rendelkezésre a betöltött életkort megelőzően és az után is. - Hogyan tudom elkészíteni a havi jelentést?
A jelentések modulban a Statisztikák fülön a területi védőnői tevékenységre kattintva megjelenik az a lap, ahol a lekérdezés típusát és a lekérdezés időszakát be tudja állítani. - Miért nem tudok látogatást/tanácsadást rögzíteni?
Előbb meg kell adni a látogatási dátumot. - Mi a különbség a mentés és a jóváhagyás gomb között?
A jóváhagyás a megadott adatok köztes mentésére szolgál, a mentés a véglegesítésre. - Miért nem jelenik meg a gyá-as fül?
Csak abban az esetben jelenik meg, ha van az egyénnek gyá-as gondozási esete. - Átléphetek egy egyénen belül egy másik fülre anélkül, hogy mentettem?
Igen. - Mit csinálhatok, ha nem találok meg egy gyermekorvost?
Mivel központi törzsből dolgozik a rendszer, így ez csak központilag javítható. - Miért nem tudom az SZR-ből átemelt adatokat módosítani?
Mert nincs hozzá jogosultsága a területi védőnőnek. - Nem találom az óvodát:
Központ listából történik a választás. - Mikor kell jogosultságot megadni?
Ha az óvodát kitöltöttük a gyermek adatlapján, automatikusan kap jogosultságot az óvodát ellátó védőnő, egyéb esetben kézzel kell beállítani pl: helyettesítésnél… - Miért jelenik meg idegen gyerek a gondozottak között?
A gondozás jogosultságánál megjelenik az ok. - Mit csinálok, ha elköltözött a gyerek/anya, de rendszeren belül nem költöztethető?
Lezárjuk az esetet, ok: ”információ hányában befejezett”. - Miért nem tudom a scannelt dokumentumot feltölteni?
Lehet, hogy a fájl túl nagy.